۱۳۹۰ خرداد ۳۰, دوشنبه

جوانان ترکیه بار دیگر به میدان نبرد آمدند

جوانان ترکیه بار دیگر با اتحاد با مردم ستمدیده دیگر کشورها به میدانهای نبرد آمدند و مطالباتشان را طلب نمودند . نوزدهم ژوئن ساعت 19:00 در ادامه ی تحصن سه روزه شان در میدان تاکسیم شهر استانبول در یک اعتراض انترناسیونالیستی و اتحاد با مردم معترض دیگر کشورها در یک روز تظاهراتی از گالاتاسارای به طرف... میدان تاکسیم شهر استانبول انجام دادند .
این راهپیمایی با تشویق و همراهی رهگذران مواجه شد و مردم به تشویق جوانان و همصدایی در شعار پرداختند .
جوانان شرکت کننده و سازماندهان این تظاهرات معتقدند که با گسترده تر شدن اینگونه حرکت های اعتراضی و مبارزه بی وقفه میتوانند به مطالباتشان دست یابند . این جوانان میگویند سعی خواهیم کرد هر زمان با اتحاد با مردم معترض و جوانان و زنان مبارز دیگر کشورها اعتراضاتمان را بصورت متحدانه گسترده تر کنیم و تا دستیابی به مطالبات بر حقمان هرگز خاموش نخواهیم نشست . یکی از سازمان دهنگان این حرکت میگوید : " مردم ستمدیده ی جهان باید برای متحقق شدن مطالباتشان در اینگونه حرکتهای اعتراضی با اتحاد عمل کنند تا خیزشی عظیم در دنیا بر علیه سرمایه داری صورت گیرد "
این جوانان مطالباتشان را با شعارهایی بر علیه سیستم سرمایه داری ، سیستم آموزشی ترکیه ، خصوصی سازی مدارس و دانشگاهها و سرکوب دانشجویان طلب نمودند .